Bröllopsdagen

Nedan om fredagen.

Ja, i lördags blev man då Man och Hustru.

Klockan 07 pep mobilen om att det var dags att gå upp. Jag skulle ju hinna att ducha, raka mig och plocka iordning det sista till Hampus innan det var dags att lämna han hos mina föräldrar kl.08. En anning stressigt men vi lyckades komma iväg till 5 över 8. Sedan fick man ju lämna instruktioner på den lille och sedan bar det av till frisören.
På vägen ner kom jag på att jag inte hade ätit någon frukost och att jag troligen inte skulle hinna äta fören maten i Götasalen. Så min nu då underbara man ordnade frukost och kom ner med det till frisören så jag skulle slippa hungra ihjäl.
Jag och min frisör Fredrik hade en så himla trevlig stund så. var värdig vi 10 och det var bra det för jag hade smink tiden på Kicks kvart över. Så det var bra att bege sig dit för att snygga till sig yttligare =D
Det tog yttligare en timme ungefär. Blev verkligen super nöjd med resultatet. Bara att ringa min pappa så han kunde komma och hämta mig för nu var det ju dags för att åka till dem och få på mig kläningen.

Det var en anning stressig hemma hos mina föräldrar för det var trots allt en himla massa människor där som var mitt i att sminka sig och ta på sig. När vi står och äntligen lyckas få ordning på klänning och skall börja snöra ryggen plingar det på dörren, då kommer min brudtärna Susann =D Hon behöve en rosett också, min mamma fixade det med. Vilken super mamma.

När vi äntligen har blivit färdiga och skall börja gå ut genom dörren ringer min mobil. Då är det Jonas som vill meddela att han nu är vi bilen och väntar på sin brud. kort och gott svara jag "-Hon är påväg."
När jag då kommer ut ur trappuppgången och runthörnet står en otroligt vacker karl där med en super fin brudbukett, det är min Jonas. Det enda jag hör är "-OJ". Sedan får jag en kram och en puss. Sedan var det bara att hoppas in i den tjusiga bil som min mamma & pappa ordnat till oss.

När vi sedan kommer ner till Klaffbron gick det tacka o lov smidigt, en funktionär ropar "-Bröllopspar." och allt bara flyttas på. Allt folk var duktiga och flyttade på sig så vi kom fram smidigt. Sedan ble det lite fotagrafering både utanför kyrkan och inne i den, så väl med bastman, brudtäna och Hampus faddrar, mina syskon.

Nu var det dags att gå in i församlingsrummet och förbereda sig på att gifta sig. En anning nervöst blev det allt precis i det ögonblicket då kantorn började spela ingångsmusiken som vi hade valt; Sommarhymn (intro till filmen Änglagård)
det var en otrolig känsla att gå altargången fram och se alla släktingar och vänner som var så super glada och en del tårar fanns det också.

Vigseln var jätte fin. Tack vare min underbara lillebror fick vi en hel del applåder efter bröllopskysen. Det var super fint. sedan döptes Hampus, var jätte duktig och glad. Dock var han inte allt för glad i att vara tvungen att ha klänning på sig, han rykte och slet väldigt i denna och den blåarosetten fick knytas om en antal gånger.

Sedan var det dags att gå ut och då spelades min och Jonas låt; Adam Sandler-  I´ll grow old whit you
Det var verkligen pricken över i:et som man brukar säga.  När vi skulle gå ut ur kyrkan snöade det en hel del riskorn över oss, det var skoj för stunden, inte allt för kul när man skulle lyckas skaka ur de ur klänningen.



Det var sedan dags att åka upp till Götasalen för mat och tårta med alla våra släktingar och vänner. Det var underbart att få dela sin glädja med alla.
Blev sedan paket öppning, och jösses vad mycket det var. Alla doppresenter och alla bröllopspresenter, det tog verkligen sin tid. Vill passa på att tacka alla för all den underbara uppvaktningen vi fick och alla underbara presenter.

På kvällen åkte vi sedan hem och sov ända fram till 10 nästa morgon.

ps. kommer bilder så fort jag lyckas få de av mina föräldrar.ds.
Livet | |
#1 - - Nathalia:

Å vilken underbar dag.

Bara siter och ler när jag läser om eran bröllopsdag. Tänker på min egen fär tre år sen :)

Grattis grattis.

Upp