Bilbarnstol och overoll

Var alldeles för trött igår, så får berätta om gårdagen idag .

Efter att Hampus hade sovit i nästan 3 timmar vaknade han när jag gick för att plocka upp honom för nu var vi en timme senare än vi hade tänkt oss från början. Han brukar inte sova mer än 2 timmar men nu slog han på stort.
Vi lyckade iallafall komma iväg och möte Marita och Nova och shoppingmötet började med en ja, lunch på McDonalds. Våra goa barn var så snälla hela tiden. Hampus åt lite biff stroganoff, men ville ändå ha välling efteråt, jisses vad han äter =)
Sedan gick vi vidare ill Beginners för att titta och provsitta bilbarnstolar. Medans jag och Marita stod och tittade och pratade lite vad vi tyckte om de olika stolarna passar givetvis Hampus på att somna, snacka om att jag blev snopen. Men han fick allt lova att vakan när vi skulle provsitta den stolen som verkade bäst för oss. Denna hade isofix vikket betyder att man inte beöver spänna stolen med bilbältet utan man har en metalskena som sitter i bilen mellan sittdelen och ryggstödet där man trycker fast stolen. Hampus kan inte ha tyckt den var helt fel för han gossade in sig och låg och halvsov ett tag. Trode verkligen inte att han skulle sova något mer under resten av dagen, men tji fick jag.

Efter det gick vi till Name it för att kolla på overoller och jackor. Med en fortfarande sovande Hampus. Marita visade mig då en så himla läcker overoll och jag föll pladask för den. En mjuk och varm jeansoveroll. Då de bara hade en i strl.80 lá jag undan den så Jonas kunde kolla på den så han också tyckte om den. Nova fick en jätte fin pjamas. Sedan blev det KapphAl och även HM där jag hittade en så cool pjamas till Hampus, en grå med ett monster på, ryggen har ett tryck med "my monster friends" och en massa små monster. Så den var jag ju bara tvungen att handla till honom, så nu skall ha nog ha pjamas så det räcker för denna gången. Dvs tills han skall ha strl. 80.

Våra karlar kom sedan och då var det dags att först visa Jonas overollen och sedan gå tillbaka och titta på bilbarnstolen.
Som tur var så gillade Jonas overollen också, så då handlade vi den till våran lillkille, så nu är han höst/vinter klar =)
Kollade på stolen och testade den i bilen och den passade jätte bra så vi köpte den på stört. Så nu har en svart/silver färgad stol. Kommer sakna att inte ha den super läkra oranga i baksätet men skulle vi valt en annan färg hade stolen blivit dubbel så dyr och de var det inte värt. Men denna gillade ju Hampus =D Är ju ändå han som skall ha den.

Fick sedan bli en snabb visit hos mina föräldar där Hampus passade på att äta kvällsmat, sedan började han bli trött så då fick han provåka i sin nya overoll hem för det var nät och jämt 2 plusgrader ute *burr*
Somnade i vagnen så fort vi kom ut. Redig kille  ; )
Men vaknade när vi skulle klä av honom. Men sedan var på så gos och bus humör så. Var bara att sätta på honom pjamasen och vänta på att han skulle somna för trött var han. Busade i två timmar sedan stenslocknade han, trodde att det skulle ta längre tid då han sovit så mycket under dagen.

Vaknade kl 08 som vanligt och var en glad kille som var väldigt hungrig, så det blev inte så mycket lek och krypövning denna morgon utan det var frukost som gällde. Sedan lekte han i gymet och nu ligger han och sover i sängen igen, spännande och se hur länge det blir idag =)
Annars vet jag inte riktigt vad vi skall göra idag, har lite ont i knät då jag fick hela bilstolen på det igår *aj*
Kanske bara blir inne mys idag, vem vet, den som lever får se.
Livet | |
Upp