Dagarna som gått

Ja, nu har det ju gått några dagar sedan vi hade våran hemska dag. Hampus fortsätter att vara mycket svajig, men nu äntligen kan man se att högertanden i underkäken börjar att bli kraftigt svullen och mycket vitare, hoppas nu bara att den bryter igenom.

I lördags skulle ju jag och Hampus ta oss en jätte promenad medans jonas skulle spackla. Tji fick vi, det var ju en öppen himel över Trollhättan ända fram till eftermiddagen och då var det lite väll blåsigt och kallt då jag inte kände mig riktigt hundra. Vi fick iallafall tagit oss ut till Överby och lyckades bestämma oss för en tapet. Det blev som Jonas hade önskat från början, en brun. Men den har lite ringar och prickar i sig också så den blir nog jätte bra.

Fick börjat med att spackla lite på lördagen efter att Hampus hade gått och lagt sig, men vi gav snabbt upp och sköt på det tills på söndagen.

Eftersom vi inte ville ha Hampus hemma i lukten och vädret även denna dag inte var det absolut mest drägliga, så sms:a jag Marita och frågade om jag och Hampus kunde få vara hemma hos de och umgås medans Jonas spacklade och sandpapprade. Det fick vi =D
Så vi mumsade på en jätte god chokladkaka som Tommy fixade åt oss alla. Sedan blev det film som Marita hade velat se, var en helt ok film. Men Wall-E var bättre ; )
Sedan var det nästan kväll då Jonas ringade och sa att han var färdig, så han fick handla med sig lite mat så ordnade vi tacos och satt och mumsade på ett tag. Jonas tog då mod till sig och berättade om sitt jätte misstag. Min "smarta" man hade haft takfläkten igång under tiden som han hade sandpapparat, gissa om det var skitit. Men så duktig som han är, så hade han damsugit upp nästintill allt.
Hade jätte vakna barn som var jätte trötta men ville inte alls sova. När vi kom hem fick Hampus mat och sedan häde det otroliga, han sov i sin säng ända till kl.06.30 =D Fick sedan komma över och sova på min arm ända till 09, så igår tog vi verkligen sovmorgon.

Idag har börjat bra, men vem vet var det leder =)
Livet | |
Upp