Onsdag 26/8 - Tiden som gått

Får väl ta och uppdatera lite medan Hampus sover. (började på inlägget igår, men han vaknade efter 30 min)


Någon ensam natt fick vi då inte i fredags. Lämnade Hampus som vanligt och de var en glad kille som vinkade av mamma och pappa. Gick till affären och handlade oss lite gott och gick sedan hem för att kolla på filmen. Han nästan se färdigt innan min pappa ringde vid halv tio för då var Hampus super ledsen och somnade inte. Så de var bara att klä på sig och knalla bort och hämta upp våran kille, som då hade somnat när de sa att mamma och pappa var på väg till honom *gullunge*. Så han fick lov att följa med hem.


lördagen var vi på Överby och kikade på syskon vagn (igen), är inte lätt alls att hitta i denna djungeln. Men nu har vi bestämt oss efter mycket velande att de får lov att bli en Phil & Ted Vibe. Är den som har känns absolut bäst över lag, trots att jag varit mycket skeptisk till detta med att Hampus skall sitta över den lille. Så den skall vi inhandla någon gång under hösten hade vi nog tänkt oss.

Söndagen var det inget alls som hände, så gott.


Sedan var de ju åter måndag och Jonas åkte till jobbet. Men jag mådde inte alls bra under dagen så vid 12 fick jag ringa Jonas så han fick komma hem och ta Hampus. Fick sova och äta så mådde jag genast bättre igen. Vilket alla i familjen gladde sig åt : D

Hampus tycket även att de räckte med att sova 1 timme på förmiddagen för hela dagen. Ganska så gott för Jonas då Hampus sov hela natten utan att vakna till och vilja gossa. Har ju nämligen en förmåga att vakna till någon gång under natten och vill komma upp och gossa för att sedan somna om.

Ja, så arg kan han bli när pappa inte vill kör runt honom i leksakslådan längre.


Igår
så var vi duktiga och gick till ÖF med Marita och Nova. Barnen var jätte sälla hela vägen. Mötte sedan upp Maria och Nellie på Öf och så var leken igång. Hampus hade jätte kul och lagade mat denna gången också.

Denna gången var de jätte mycket bebisar där. Svårt att tänka sig att man själv skall ett sådan litet knyte igen. Tror stenhårt på att de kommer komma ut ett färdigt barn och ingen liten bebis. Men, en bebis är de ju vi skall ha : )


Gissa var bebisen ligger ?
(ignorera allt osmickrande)

Idag kommer de nog vara en lugn dag. Mina höfter behöver ha en lugn och vilande dag. Har inte alls haft problem med foglossning denna gången som med Hampus. Då fick jag ju börja med stödbältet vid v.13 och denna gången gör de bara lite ont om jag går mycket. Så efter promenaden fram och tillbaka från ÖF känndes verkligen igår. Men så kan de vara, får känna att man lever emellanåt ; )

När Jonas slutat skall vi i alla fall åka och handla får nu är de ont om allt här hemma.



Sv till Lisa: Vi har inte RUL förrän den 9:e, så de är någon vecka kvar. Börjar längta väldigt mycket nu. (är inte ett dugg avundsjuk att du redan varit iväg ; )
Livet | |
#1 - - Maria å Nellie:

Hej. Tack för senast Nellie tyckte det blev jättetråkigt när ni hade gått. Kul att se att även den glade Hampus kan bli rejällt arg. Han är välidgt sött som arg han är söt annars med. Tycker Nellie ser jättekul ut när hon är arg så jag brukar skratta åt henne då blir hon ännu argare sötfisen.

Upp