BM o Järn

Igår var vi hos barnmorskan och allt var toppen. Bebisens hjärtljud låg på 140 mitt i sammandragning och lite rörelse. Huvudet är neråt, rörligt och försöker ta sig djupare ner, där av smärtan i bäckengången. SF-måttet mäster nu 34 och närmar sig medelvärdet. Dock kan jag inte påstå att magen känns som någon medel, utan är helt enorm. Den är tung, stor och otymplig. Sedan ligger lilla Pyret så lågt att de trycker något otroligt och de är inte mycket kläder som räcker ner över denna ”förbaskade” mage.

Sammandragningarna och värkarna fortsätter som vanligt och de är bara att vänta på att de skall börja bli regelbundna och starka så Pyret kan komma ut.

 

Idag fick jag min första järninjektion. Fick den via dropp då de skulle spä ut den och hålla koll på hur jag reagerade. Tog en timme och sedan vart jag klar och hittills mår jag bra : ) Så på måndag skall jag få min andra. Hoppas verkligen att detta skall hjälpa nu så att värdet går upp och man kan minska ner risken att jag skall blöda för mycket.

Graviditeten med Pontus | |
Upp