Då har magsjukan kommit innanför dörren

Denna helgen var fullsmockad med saker som skulle göras och lite blev av innan vardagen med småbarn slog till.

Ifredags var vi och storhandlade. Killarna var super duktiga och satt jätte snällt i en kundvagn : )
efteråt blev de faktiskt McDonalds då Hampus frågade jättesnällt och vi inte varit där på jättelänge. På kvällen så mumsade jag och Jonas räkor och kollade på film. Supermysigt verkligen.

På lördagen så var Hampus lite hänig och ville inte riktigt äte något, men ingen feber eller något annat. Så vi gick till mina föräldrar på middag som de var planerat och fick jättegod mat. Fisk, pressad potatis, sås och broccoli *smaskens*
Dock blev glädjen lite kortvarig. För efter att Hampus busat lite med sin moster börjar han att kräkas. Så de var bara att packa ihop killarna och bege sig hem för att hålla tummarna att de inte var magsjuka. Hampus fick krypa ner mellan mig och Jonas så vi skulle kunna hålla koll på honom. Ingen mer kräk kom det, men han vaknade flera gånger och var på väg men de kom aldrig upp. Där emot så tyckte lillebror att de kunde vara en rolig idé att vara vaken 3 timmar mitt i natten. Jonas tyckte inte de var en riktigt lika rolig idé. Själv låg jag och hade kollen på Hampus.

Idag skulle vi varit på tipspromenad med familjen Dahlberg/Hval, men vi fick avstå då vi inte visste vad de var med Hampus och han inte ville inte ha frukost. Jonas fick lite sovmorgon, men de var inte långa stunden så kom han upp. Så vi åt frukost och Hampus fick behålla de vindruvor som han promt skulle ha till sin såkallade frukost. Sedan somnade både Hampus och Pontus så Jonas valde att ha båda killarna hemma och jag gick till Amelie en stund : )
Hemma var de små grinigt och gnälligt, men de var ändå med gott mod. Men nu när de var dags för kvällen så börjar Pontus spy, Jonas säger att han får nog vara hemma imorgon för han mår inte riktigt bra och med de orden fick han bege sig för att spy han med. Tycker så otroligt synd om Pontus som verligen inte fattar alls vad det är som händer. Han har aldrig varit ett kräkbarn, så detta måste verkligen vara chocken för honom : ( Mammas lilla hjärta...

Hatar verkligen att se barnen sjuka, de skall bara vara friska, glada och fulla av engerig...

Så kort och gott, de var magsjuka som Hampus hade och nu har Pontus och Jonas fått det. Så nu håller jag mer än alla tummarna för att jag skall lyckas klara mig *peppar, peppar*
Livet | |
#1 - - Amelie:

Haha nej precis. Och det är så härligt att uppleva att han förstår och längtar också. <3

#2 - - Amelie:

Ja eller hur! Den va så klockren verkligen och ser jättehärlig ut! D Bra passform och så på den eller? Vi som har lite smalare killar. Det finns ju inget tråkigare än stora säckiga tröjor. -.-'

#3 - - Amelie:

Ah... är det hela storlekar på dem? Fan va bra. Då kan jag ju köpa en ren 98 och slipper köpa en 98/104. :P Hugo har ju egentligen 92 men många kläder i 98 sitter ok på honom ändå. Så jag satsar på 98 på alla nya kläder typ. :P Bättre lite för stort än att de blir för små med en gång... ^^

Upp