Det lilla äcklet!!

Igår var en hemma dag med mina (våran) underbara killar. Först var vi ute och gungande på förmiddagen och när Pontus började nicka till i gungan så gick vi in och lagade mat. Jätte god fiskgratäng blev det. Båda killarna åt jättebra och sedan ville Pontus lägga sig i sägnen och de tog nog 5 sek sedan sov han *hihi* inte långt efter somnade Hampus också. De fick faktiskt vila hur länge de ville och de vaknade vid 15.30-16.00, så de blev en ordentlig vila för dem *haha*

 


Sedan var vi iväg och köpte spackel, beställde golvet och lite blommor till lägenheten. Blev jätte fint i fönstrena, så nu måste jag se till att hålla dessa vid liv, så vi kan köpa lite fler i augusti (vill att värmen skall av ta lite innan jag köper fler). Skall även iväg till Ullared i aug/sep och då skall jag passa på att köpa nya krukor så de blir mer enhetligt för nu ser de lite skumt ut på sina håll ; )

På kvällen ringde även min mamma och berättade att de var påväg hem från min farmor och farfar. De hade fått massa makrill som farfar fiskat upp och ville dela med sig lite till oss :D Kan säga att de var efterlängtat!! Så otroligt gott med makrill, färskpotatis, liten klicka smör och en klick sås som är gjord i stekpannan efter fisken. ÅÅÅhh, får nog bli det i helgen...

Idag var de två väldigt överlyckliga (svettiga) killar som blev hämtade på förskolan. Hampus berättade att han nu hade fått en krok/hylla inne på syskonavdelningen som han skall börja på i augusti, jätte stolt : )

Hemma mumsade vi lite glass och jordgubbar vilket var mer än uppskattat av alla i familjen. Lite bus och sedan var de dags att börja försöka får killarna i säng. De var då jag upptäckte att Hampus hade en färsting vid nyckelbenet, pytteliten. Men när vi skulle ta bort den fick Hampus panik, han fixade inte detta alls, så Jonas fick hålla honom så fick jag vara snabb med pincetten (ända sättet att få tag i det lilla äcklet). Sedan var de tröstning och mys i soffan innan de blev sängen.

Nu sover båda gullungarna, Jonas spacklar de absolut sista i Hampus rum och jag kikar på Hell´s Kitchen och bloggar ; ) (får vara effektiv med sin tid ;P )


Glömde ju helt. Min nya kalender kom idag :D Den gäller aug 2011-juli 2012. Är verkligen jätte nöjd.  Bilderna är klara, men plasten framför är lite "frostad" där av de matta utseendet.

 

Livet | |
#1 - - Liza, Love och Moas mamma!:

När kommer bilder ifrån renoveringen??? :)

Upp