Sprätt på pengarna

Nu har helgen verkligen försvunnit med rasande fart och även om den har gått fort så har den varit helt underbar : )
På lördagen jobbade jag 07-17 och när jag kom hem blev de mat och sedan hade vi lite lördagsmys i soffan hela familjen. Våran date ställde vi in för vi bestämde oss för att åka till Ikea och sedan handla vårkläder till familjen, så vi ville komma iväg tidigt och för att inte vara trötta och tappa tålamodet innan vi kommit iväg sköt vi på den till min lediga helg :D

På söndagen kom vi iallafall iväg till Göteborg, något senare än vi hade tänkt oss, men inte allt för sent iallafall. Killarna hadlade sig var sin fotölj på Ikea, en gul mamut pall. Själv blev de några ramar till ny kort på killarna :D
Jonas skall handla med sig en Malmbyrå (dubbel brädd med 6 lådor) på torsdag efter jobbet. Som vi skall ha i hallen med handukar och sängkläder i (för klädkammaren skall ju tömas).

Sedan åkte vi till Alum och handlade massa : )

  

3 av mina favoriter som Hampus handlade på lindex, blev någon mer långärmad, kalsoner och strumpor till honom på Lindex.
Pontus fick strumpor. Hans garderob är väldigt full med så väl nya som gamla kläder, så de går ingen nöd på honom ; )

Själv handlade jag 3 tröjor på Lindex. Kände mig gött vårfin och snôgge ;P
Jonas fick jeans på JC. (avunden var stor, så någon dag skall även jag iväg och köpa mig ett par ;P ) De har ju skit snygga och vällpassande jeans där.

På Hm köpte Hampus 3 t-tröjor, Barbaskön, grå monster och en orange Daffy duck. Själv blev de 3 linnen.

Sedan gav vi upp och åkte hem. Då var både vi och barnen trötta efter en hel dags handlande. Dock blev vi ganska så chokade när de vräker ner snö när vi skall gå ut :O Vad hände med våren??!!
Hemma var de bara att servera kvällsmat och lyssna lite på Pontus tröttgnäll och sedan somnade båda två gott.

Dock vaknade jag inatt av att Jonas berättade att Hampus hade kräks och var varm. Hade 40,6 så visst var han varm. Så de blev Ipren och krypa ner hos oss. Sedan sov vi alla gott resten av natten.
Imorse hade Hampus 39,4 så de blev en Ipren och lite mys vid tv:en. efter det har han (vi) lekt och tittat en hel del på Musse. Har velat mysa i sin nya fotölj bara (så de var nog ett väldigt lyckat köp). Dock känns det väldigt surt att vara inne nu när de verkligen är vårväder på utsidan igen.
Tror dock inte att det är magsjuka utan att han kräktes för antingen febern, slem eller att de var mjölk i moset som han fick när vi åt ute. Missade helt att fråga om de var mjölk i. För kräkningen var inte alls detsamma som när vi faktiskt hade magsjuka, men däremot samma som efteråt när han fick i sig mjölk. Bara att vänta och se, nu var tempen nere på 38 iallafall.

Livet | |
#1 - - Liza, Love och Moas mamma!:

Håller tummarna för att det inte är magsjuka då!!!!

Upp