Nya lärdomar får man

 
Praktiken kom och den gick, och inte blev de något uppsamlingsmoment innan, så inga ådror är stuckna i. Fick tagit ett blodsocker prov iallafall ; ) Känns gott att de enda "stickprovet" jag tog gick jättebra iallafall ; )
Sedan blev de ju en hel del EKG, blodtryck och UVI (urinvägsinfektioner) så de sakerna kan jag kanoners nu :D (blir ett antal per dag kan jag säga)
Så nästa gång skall jag och min med studerande fråga om vi inte kan få spendera lite tid i labbet och sticka lite ;P
Måste ju öva på någon innan man blir duktig *hihi*
 
Annars rullar vardagen mest på och de stundar mot jul. Något som barnen är super glada för och vi vuxna tycker faktiskt att de är riktigt kul i år med. Kan ju vara för att killarna är större och nu uppskattar sakerna kring jul lite mer : ) Hampus hade ju till och med sjungt lucia sångerna på förskolan i år. Tyvärr fick inga föräldrar medverka då de haft ombyggnationer och ansåg att de blir bäst för barnen att få ett lungt luciafirande med kompisarna och personalen på förskolan (vilket jag kan hålla med om, men fortfarande ledsen för att man missade de) Tur att båda killarna skall gå ett år till tillsammans på förskolan : ) Så nästa år kommer vi bänka oss *haha*
 
 
Har även avverkat examination i Nervsystemet och de blev jag Godkänd!! i :D Blev verkligen väldigt glad för de. Läste ju in hela nervsystemet själv och hade alldeles för lite tid då de skedde i sambandet med magsjukan... Så jäkligt stolt över mig själv (även om jag själv bedömmer att jag behöver kolla en gång till på vissa delar).... Är ju inget litet område de där nervsystemet... *huja*
Nästa vecka läser vi njurarna och urinvägarna.... Sedan är de egen studier över jul...
 
Livet | |
Upp