"Stad av skuggor" - Cassandra Clare

Då "Stad av skuggor" hade biopremier tidigare i höstas blev jag intresserad av att läsa bok. Då var den väldigt utlånad på biblioteket så jag väntade på att det skulle lugna sig då jag väldigt gärna vill läsa boken innan jag såg filmen. Det tog sin tid, så filmen han att sluta gå innan jag fick läst boken.
Nu har jag i alla fall läst boken och tyvärr är jag inte alls så imponerad som många andra av denna bok. Visst den har sina stunder som den är riktigt bra och man tar sig lätt igenom boken. Men mot slutet av boken kände jag inte riktigt att handlingen bar. Men sammanlagt var det en helt okej bok, men inte som man missar om man inte läser den.
Får se om jag kanske senare läser del två, men är inget som är prio.
 
 
Efter boken kollade jag närmre på trailern som ligger ute inför filmen och det är massor som verkar vara i filmen som inte alls är med i boken och handlingen är bortbytt för att passa film. Skall bli intressant att se om jag tycker att filmen är bättre än boken.
 
Böcker 2013, Livet | Cassandra Clare, bok, läsa, läst, stad av skuggor | |
Upp