Fredagskväll!!

Ja, VFU:n är slut och vardagen med kursarbeten är åter tillbaka, vilket jag egentligen inte är speciellt negativ. Mycket av den känslan tror jag kommer från att man vill verkligen vara sådan där "kunskaps svamp" som små barn är. De är så oerhört mycket som jag fortfarande vill lära mig till det yrke som jag valt att utbilda mig till. Så mycket som jag ännu inte vet/kan/behärskar, men som jag är oerhört ivrig till att lära/förstå och kunna... Så mer studier!!

Men idag är de FREDAG och Pontus har idag bokat TV:n, han skall nämligen kolla på Gladiatorerna. Han har sett D den gång och nu så fort trailern går så tjatar han om det och skall prata om att de har stora muskler och att man blir putt i vattnet. Så detta kommer vi kolla på ikväll ; )
Snart kommer även min syster och spenderar fredagskvällen med oss. Jonas skall nämligen cykla 24/timmars spänningen under natten så då håller hon mig sällskap :D Mycket skratt lär de bli ;P

Imorgon skall killarna vara med mormor & morfar några timmar så jag får chansen att sitta med anatomi/fysiologi-tenta-plugg... Gäller att nöta in detta nu!! Men de skall gå!!!!!!

Livet | |
#1 - - Emma - Miio o Alex mamma.:

Åh visst är det underbart att känna så för din utbildning. Det ska du vara glad för. Så många som ännu inte vet vad de vill med sina liv. Känner verkligen igen mig i det du skriver, man vill lixom inte sluta utvecklas och lära sig.. Det är en underbar känsla. :)

Svar: Just nu tänker man bara framåt och ser verkligen möjligheter :D Skall bara avklara den nedrans Anatomi o Fysiologi tentan, så man kan släppa de.. (attans att hamna efter).Kunskap är otroligt roligt att inneha och att sedan kunna aplicera denna på verkligheten ute i verksamheterna och se resultatet är så faschinerande!
Therese

Upp