Jädra skit bibliotek!!

Efter att jag nu lagt till och rotat runt på en massa bokbloggar har jg insett att det finns alldeles för mycket böcker jag vill läsa *haha* (man kan väll inte läsa för mycket böcker?)

Så efter att ha sökt på olika böcker högt och lågt började en irritation byggas upp över att det biblioteket som finns i staden tar in alldeles för lite böcker inom den kategorin som jag vill läsa!! Visst de är snabba med att ta in de större böckerna (majoriteten när de kommer på svenska), men innan dess är det en oerhört klent utbud :(

Men efter lite mer sökande hittade jag något som kallas för fjärrlån. Dvs att ens lokala bibliotek lånar böckerna från ett annat bibliotek i Sverige så man kan läsa dem. Alla mina böcker fanns i Göteborg så en väldigt glad Therese knallade ner till biblioteket för att gör just detta. Hjälpsam personal skrev författare och titel för att låna hem dem. Där tror man att det skall sluta lyckligt, men naturligtvis inte!!
2 timmar senare ringer de och meddelar att den engelska serien på tre böcker vill de att barn&ung avd. får titta på först för de kan vilja köpa in dem istället (vilket är toppen), men om de inte köper in dem skulle de troligtvis inte låna dem. Mina andra två böcker är fortsättningen på Gail Carringer, Själlös serie. Men nä, då lånar de inte in de två sista böckerna på engelska för att de själva köper in böckerna på svenska och anser att jag då får vänta på de svenska utgåvorna :O
Så måttligt irriterad avslutade jag det samtalet!! Så nu funderar jag på att övertala mina bekanta/kurskamrater som är bosatta i Gbg att låna böcker åt mig för annars kommer det börja bli dyrt :/
Jävla skit bibliotek!!! *morr*
Livet | |
Upp