"Stad av skuggor" som film vs bok

Har skrivit tidigare om boken "Stad av skuggor" och att jag inte var så jätte imponerad av den. I helgen såg jag filmen som boken bygger på, herrejävlar vad besviken och frustrerad jag var/är!!
Finns nästan inget som stämmer överens med boken, möjligen de stora bitarna, Clary blir anfallen, hamnar hos skuggjägarna, vampyrer, lite triangeldram, Valentin kommer för bägaren.
Men hur allt detta går till och framför allt i vilken ordning detta sker stämmer inte för 5 öre!!! Allt som bygger upp en fantasy är bortplockat. Alla andra övernaturliga varelser som lever i samhället är borta och hur vissa stora händelser faktiskt går till är katastrofalt ändrade. Behöver nog inte förtydliga hur jäkla besviken jag är.
Så helt plötsligt blev boken jävligt bra!!! Så bra att jag kommer att läsa nästa bok "Stad av aska".

Så funderar ni på att se filmen skit i det och läs boken!! 
Livet | |
Upp