*vad hände under 2010*

Ja, vad hände detta året egentligen??

Januari.
Året började med att jag var höggravid och bara längtade tills den lille bebisen skulle komma ut till oss. Dock fick vi vänta vänta yttligare en månad.

Februari

Den 5 februari 19.21 kom  Pontus ut och såg världen med egna ögon. Vi hade nu blivit 2 barnsföräldrar och ett helt nytt äventyr började.

Sedan gick februari åt till att lära känna denna nya lilla kille som hade kommit till familjen.


Mars

Där tror jag inte att de hände så mycket. Hade en ammande lite bebis och en snart 2 åring att hålla koll på och sysselsätta.


April

Fick reda på att Hampus kunde få börja förskolan i maj på den förskolan han idag går på. De började bli vår och man hade börjat komma in i små rutiner för båda barnen. Tur att Pontus var en så snäll och lugn bebis ; )


Maj

Det var nu dags för Pontus att döpas och på sin morfars födelsedag och allt. Han var cool lugn tills det nästan var dags att gå fram då fick vi ta oss en snabb amning där i kyrkbänken (är man hungrig så är man).

Hampus fyllde 2 år och började förskolan. Nu var Hampus verkligen stor, han hade blivit 2år, börjat förskolan och var storebror. Trotsen var fortfarande lite pyrande där under ytan, bara mindre hintar av vad som komma skulle.

Juni

De blev sommar och underbart väder, njöt av mina killar en massa :D

Juli

De blev renovering av Hampus rum som var jättekul. Hampus älskade att få spackla och sedan få nya tapeter :D
familjen åkte till Kolmården och hade några underbara dagar :D
Hampus sov på hotel för första gången, red på kamel och åkte karusell. Detta är saker som han fortfarande pratar mycket om och håller verkligen de minnena kära.

August

Då blev Hampus helt plötsligt ännu större (om detta ens var möjligt). Hampus slutade nämligen med blöja på dagen och undan gick det också : ) Så nu var mammas stora kille blöjfri och helt plötsligt hade man bara ett blöjbarn.

Pontus blev 6 månader och kunde sitta jättebra själv.

Jag och Jonas hade 2 årig bröllopsdag <3

September
Då kom trotsen som ett brev med posten. Hampus slog verkligen om på en 5 öring. Blev som dag o natt *phu*

Oktober
Pontus började gå längs möblerna och blev då en lite pillepelle.
Jag och Jonas firade 7 år ihop.
Pontus valde nu äntligen att börja krypa för fullt :D var väldigt efterlängtat hos oss alla :D

November
Fick ett telefonsamtal om att komma på arbetsintervju :D
Dagen efter kom yttligare ett, då från en specifik enhet, Barn och ungdom. Detta som jag verkligen ville och hoppats på. Sedan var de en lååång veckas väntan innan jag fick reda på om de skulle bli något. Sedan sista veckan i nov kom samtalet om att jobba 79,2% under december för att sedan se hur läget/behovet skulle se ut.

December
Jobbar på ett jobb där jag verkligen trivs kanon bra. Får säga att de fasligt goa människor som jobbar på mitt jobb :D



2011

Ja, nästa år kommer jag jobba 45%,  vara föräldraledig, våran lillefis fyller 1 år, Hampus fyller 3 år, Pontus kommer börja förskolan, jag kommer att jobba mer, våran 3:a skall byggas om till en 4:a, sedan skall väll hösten bli lugn.

Livet | |
#1 - - emelie:

Edvin är också döpt på morfars födelsedag! :)

Upp