"Undead and unwed" - Maryjanice Davidson

Igår när jag var nere på biblioteket och rotade runt på den engelska avdelningen under "unga vuxna" hittade jag en titel som intresserade mig och baksidan var tillrekligt intressant för att den skulle få följa med hem.

Handling: Besty Taylor's dag börjar med att hon blir av med jobbet och sedan forsätter dagen bara nerför och tillslut dör hon i en bilolycka. Några dagar senare vaknar hon på begravningsbyrån och upptäcker att hon är vampyr.
Men detta hindrar henne dock inte från att fortsätta med att "leva" sitt liv, som innefattar en stor kärlek till designerskor!!
När sedan vampyrer börjar dyka upp och säga att hon är den mytomspunna drottningen som äntligen uppstått börjat Betsy's liv bli komplicerat (som om det inte räckte med att vara död)...

Omdöme: Det är en ganska så mysigt vampyrbok om Betsy som i vilka situationer som helst är mest bekymrad över sina skor ; )
Jag gillar att hon trots sin ganska tillbaka lutna personlighet verkligen kan dra av en hel arsenal av kränkande ordsalvor och dessa riktas mest mot Eric Sinclair. Gillar relationen dem emellan som författaren har skapat och Betsy's motsträvan till den.
Så eftersom jag av någon anledning gillade denna boken, trodde faktiskt inte det ; ) Kommer jag fortsätta på serien. Lånade ju bok två också, om i fall första skulle ha varit bra ;P



Böcker 2013 | |
Upp