Dags för den engelska versionen: "The fault in our stars"

Nu har biblioteket fått tillbaka "The fault in our stars" - John Green, så på tisdag skall jag ner och låna den (efter som biblioteket är stängt sön-mån).
Skall bli intressant att läsa en bok på engelska efter att jag läst den på svenska. Är verkligen en bok jag föll för, älskar verkligen de underbra huvudkaraktärerna Hazel och Agustus (samt alla de andra) som Green skapat. De är unga, alldeles för vuxna, gått igenom alldeles för mycket, humoristiska och så älskade av så många...
 
Denna, "Livet efter dig" och "Parasol Protectorate" serien (själlös, chanslös, hemlös) är nog de böcker som jag läst under hösten/vintern som jag försöker få flest att faktiskt läsa. De är två snyft böcker och de ur serien är "skratt" böcker, man mår bra när man läser dem :D
Kommer nog att kolla upp någon mer av John Green´s böcker... Kommer troligen bli "Looking for Alaska", men lämnar inga garantier ; )
Livet | |
Upp