Svar på utamning

Blev utmanad av Gabriella på http://ponkissons.blogg.se/ så utmaningen antagen ; )
 
 
1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot: 
Etiquette & Espionage av Gail Carriger är boken som jag nu verkligen ser fram emot att läsa. Detta för att jag verkligen gillade hennes tidigare serie: Parasol Protectorate (själlös, chanslös, hemlös, heartless, Timeless) 
 
2. Den bästa boken du har hemma:
Tyvärr står det alldeles för lite böcker i bokhyllan. Har lånat väldigt mycket och kommer nu att köpa in vissa av de böcker som jag verkligen gillat. Men jag får nog välja "Livet efter dig" av Jojo Moyes.
 
3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa:
En bok som jag köpte för att jag fick höra från så många att den skulle vara riktigt bra var "Bakom stängda dörrar". Det är en bok som jag inte hade köpt om jag hade läst den först.
 
4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående:
Dan Brown - Den förlorade symbolen. Gillade verkligen hans tidigare böcker jätte mycket, men denna har jag börjat om på säkert 5-8 gånger en kommer bra 2-4 kapitel in i boken och sedan blir den liggande :/
 
5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag:
Den bok som jag valde för att utsidan verkligen tilltalade mig var "Nattfjärilen" av Saskia Walker. Läste lite (alldeles för) snabbt på baksinda och snappade upp häxa, häxjakt och ett listigt spel, så tänkte ja ja, det kan nog bli bra.
Gissa min förvåning när det började med en beskrivning av karaktärens bakdel *haha*
Livet | böcker, utmaning | |
Upp