Bvc & Lek

Får börja med säga att nu är jag äntligen nöjd och klar med blogg pillandet på ett tag. Har inte varit riktigt nöjd, har varit så vitt, kallt och ”naket” att jag faktiskt inte riktigt att lust att blogg för jag har inte vetat hur jag velat ha det. Men nu så finner jag den varm och inbjudande, så nu bloggar jag ingen : D

(mmm, det är en "mycket" gammal bild i headern, men en bild jag faktiskt gillar av mig själv)


Då har de gått några dagar och våran lille kille börjar att växa till sig han med : )

Var på Bvc i torsdags och nu väger våran knubbe gubbe 5030gr och är 56 cm lång. Så på 3 veckor har Pontus ökat ett helt kilo i vikt (duktig kille). Han fick så mycket beröm av sin sköterska så.

Sedan var de några fler som fick se honom på vårdcentralen, (var ju stammisar där då jag fick järn två gånger i veckan). Så de var ju en hel del människor som ”väntade” och var nyfikna på vad det var för något litet som fanns i magen.

Får säga att de är riktigt kul att få höra att ens barn är lik en denna gång. Men Hampus så fick man ju bara höra vad lik han var/är Jonas då han har många drag från honom, men denna gången är mina gener som trätt fram.

Pontus har börjat att få lite ont i magen på kvällarna mellan 18-20, mycket prutar/luft som vill komma ut. Misstänker att jag kommer få försöka att rapa honom mitt i maten så att säga (om jag kan få loss honom från tutten), för att minska risken för luft i magen. Rapar redan duktigt efter maten annars, men uppenbarligen blir de för mycket ändå : S

 

Idag hade vi massa mammor och barn här. De var, Nellie o Maria, Anthon o Angelica och Lisa, Love o Moa. Var jätte skoj att se alla barnen leka och greja. Pontus sov hela tiden och Moa fick allt lov att sova/vila lite i hans säng också (snäll kille som delar med sig).

 

Imorgon skall vi iväg och handla på förmiddagen och på middagen kommer Susann och Ove och hälsar på. Skall bli jätte trevligt : D

Annars har vi en förhoppning om att klämma in en klippning av Jonas någon dag under helgen, folk (min syster) börjar ju nämligen erbjuda honom toffsar *illa*

Livet | |
#1 - - Lisa, Love och Moas mamma:

Tack för idag! Det var trevligt! Moa tackar Pontus för sovplatsen oxå ;)

Jättefin är din blogg nu och fina bilder! :)

#2 - - Angelica:

Tack så mkt för allt igår =) får vi göra om snart igen.. kram

Upp