Vänta......

Nopp, ingen bebis har velat komma ut ännu =(

 

Nu skall de i alla fall snart vara BF, men jag erkänner att jag har en enorm önskan om att Pyret skall vilja komma ut innan dess. Är så less på att vara gravid och försöka komma fram med denna mage nu. Kan bara citera Magnus uggla; ”Gå som en anka, rultandes hon tar sig fram…” Ser inte riktigt klokt ut!

Nu är det ett jäkla springandes på vårdcentralen också för att få mitt järn. Så två gånger i veckan sitter jag där med dropp en timme. Sedan är man ju på mvc i ett också för att kolla så allt är bra med bebisen. Var där i tisdags och hjärtljuden låg på 145-150 och huvudet är neråt men fortfarande rörligt. Hoppas verkligen att de skall ha fixerat sig till nästa gång (28/1), men helst av allt vill jag ha fött till dess! Försöker allt att mana på den och Hampus pussar och klappar och ropar bebis i naveln. Han tycker också att bebisen skall komma ut nu, en jäkla väntan för någon på 20 mån.

 

Ja, Hampus har ju blivit hela 20 månader nu. Jösses, liten blir stor fort och om ett tag kommer han ju att bli ännu större. Storebror!

 

Mitt illamående är nästan konstant och kräkningar kommer lätt. Halsbränna har jag nästan varje kväll nu för tiden. Sammandragningarna har minskat lite till antalet, men ökat i längden.

Sedan har jag fått mycket värre foglossning nu. I måndags hade jag så ont att Jonas i stortsätt fick lyfta mig ur sängen och att sedan ta sig till toa var med gråten i halsen. FAN vad ont det gjorde! Sedan har de blivit bättre igen, kan i alla fall gå själv igen, men vem vet hur länge det varar med min graviditetstur : S

 

Nä, så jag lääängtar tills detta är slut och vi har vårat efterlängtade barn hos oss.

Livet | |
Upp