Baka, baka, liten kaka

Ojoj. Nu var de ju massor med dagar sedan de blev någon uppdatering här. Vet inte hur många gånger jag börjat på detta inlägg, men de alltid hänt något som har gjort att jag inte kunnat slutföra. Men nu gör vi ett nytt försök.

Har ju jobbat två dagar, tor 14.15-22, fre 07-15. Kan säga att de var en väääldigt trött Therese som var ute vid 6 för att skotta fram den förbaskade bilen (igen). Gjorde ett kanon jobb och när jag sedan skulle köra ut fårn parkeringen tror ni inte att jag kör fast totalt *FAN* var bara ut och skotta loss bil jäveln och sedan prova och köra igen, men nopp, uta och skotta mer, nopp : ( Började bli måttligt förbanad vid detta laget, men skottade en gång till. Kan säga att de var nästan bart under bilen men inte en millimeter rörde den på sig. Så Jonas fick komma ut och göra ett mini putt så körde den iväg så snäll... Så 15 minuter försen blev jag till jobbet, men de var ingen fara tack o lov...

 

Sedan har de varit helg och vi har fått upp adventspyntet så nu är de lite juligt här hemma. Gick betydligt smidigare än vad jag trodde det skulle göra. Hampus var inte så super pillig på just det som jag grejade med, så de gjorde väll sitt.

Har varit ute på Överby och beställt vinterskor. Min storlek var nämligen slut i både Trollhättan och Uddevalla så de blir skickade från Göteborg. Är verkligen i extremt behov av ett par ordentliga vinterskor då mina "fluffisar" blir pisseblöta rakt igenom innom 5 minuter ute : ( Är inte så skönt eller varmt med pisseblöta fötter.

Igår bakade Jonas och Hampus pepparkakashus : ) Hampus var bara intresserad av att klistra huset och äta upp MM`sen och Jonas skulle bara göra "unika" kreaktioner så jag fick rycka in och sätta några ; )

Idag skall Hampus äntligen åka och busa på förskolan ingen. Har ju varit hemma över en vecka för att de gått magsjuka på alla avdelningar. Hoppas nu innerligt att den skall vara borta.

Livet | |
Upp