Igåt tog vi ledigt

Jag kände att jag bra till med mitt arbete som skall in idag och är förberedd inför de 1 timmars slutprov som är idag. Så eftersom vädret var soligt och helt underbart tog jag och killarna och åkte till Emaus i Uddevalla med Angelica och hennes söner. När vi kom dit var Kajsa där min sina barn. Så de lekte loss där ; ) Klappade kaninerna, gungade, piratskeppet och spring över allt, precis som de skall vara. Sedan var de dags för ridningen, de som Hampus längtade till. Denna gången fick han rida på en liten häst utan att mamma gick bredvid. De gick jättebra och pratade efteråt om att han hade berättat för tjejen som ledde hästen att han var lite rädd då han inte hade ridit på en häst själv. "men mamma jag vågade ändå, jag var lite rädd. Jag var lite modig mamma." Så jäkla stolt över honom. Att han själv kunde säga att han var modig, att han var rädd men han gjorde det ändå. Stolt mamma. Pontus fick jag hålla lite vid ropan på, men lycklig vad har med.
 
Tyvärr var de ganska molnigt, så vi åkte hem efter lunch och lite mer klappning av kaninerna. Men "hem" fick bli hem till Angelica då killarna vill leka mer. Så de blev studdsmatta, pool och vattenspridaren då värmen gassade för fullt. Fick åka hem så vi kunde möta upp Jonas för att åka och handla. Upptäckte då att jag fått väldigt mycket mer färg än vad jag hade kunnat tro :D Killarna var trötta efter en hel dags lek och bus (trots att båda vilade från Emaus) så de somnade vid halv åtta.


Idag är killarna tillbaka på förskolan och jag har skola. Dock skall jag unna mig ett litet besök hos frisören under dagen då det imorgon är dop för Mio och ajg vill verkligen bli av med utväxen. Så lite färg och klipp på det som är slitet. Sedan är de helg :D och bara en vecka kvar tills de äntligen är semester :D
Livet | Emaus, Stolt, frisören, lek | |
Upp