"Förr eller senare exploderar jag" - John Green

Är medlem på en sida som heter boktipset. Där kan man lägga in de böcker man läst, sätta betyg på boken, skriva omdöme och recension.
När man lagt in ett visst antal böcker får man upp rekommendationer utifrån det du läst och vilken "poäng" du satt på boken. Himla fiffigt då man ibland kanske snöar in på något och ett kul sätt att hitta nya böcker.
Blev iallafall rekommenderad att läsa John Green's "Förr eller senare exploderar jag". Först var jag tveksam även om mitt troliga omdöme om boken hamnade på 4.8 (5 är max), men efter att ha läst lite omdömen om boken på olika bloggar, boktipset och adlibris lånade jag boken på biblioteket.

Boken (fiktiv) handlar om en tjej som har obotlig cancer i lungorna och på ett gruppmöten för ungdomar med cancer träffar två killar som hon lär känna mer. Men vad händer när du kanske träffar ditt livskärlek och du vet att du kommer att dö ifrån personen alldeles för tidigt.

Green har skrivit denna boken med ordentlig kärlek, tankeverksamhet och ungdomlig svart humor. Allt följa dessa tre ungdomar denna lilla biten i deras liv är gripande och förtrollande. När boken var slut var jag medtagen och det var inte torrt i ögonen... Det är deffenitivt en bok som bör läsas!



Böcker 2013, Livet | |
Upp