*Mer än ögat ser"- Melissa Marr

Läste tidigare i höstas "Iron Fey" serien och tyckte riktigt mycket om den. Välskriven och bra karaktärer och handling. Så när det fanns en serie som likande denna tänkte jag att jag ger den en chans och ser om man kan ha tur en gång till ; )
 
Så jag lånade "Mer än ögat ser" av Melissa Marr och tyvärr hamnar den inte i Julie Kagawa´s klass på denna typ av bok. Denna är helt klart mer av en ungdomsbok, skulle säga att 14 åringar skulle gilla och uppskatta denna boken, då den är lättläst och handlingen håller hela boken igenom, men är för ytlig i beskrivningar och man kommer inte riktigt karaktärerna så nära som man önskar. Tror det finns 4 böcker till i denna serien, men är inte helt hundra på detta. Dock är det enskilda handlingar i de andra böckerna, inte direkt fortsatt handling på de tidigare huvudkaraktärerna.
Dock var jag intresserad av tredje boken i serien som handlar om huvudkaraktärerna från första boken. Så jag lånade den som e-bok. Läste ut den, men var inte imponerad. Handlingen är fortsatt ytligt skriven och man blir inte riktigt berörd av det karaktärerna går igenom.
 
Så skall man läsa om sagoväsen och inte är i början av tonåren så rekommenderar jag att man istället läser Julie Kagawa´s järnprinsessan istället.
 
 
Böcker 2013, Livet | Melissa Marr, Mer än ögar ser, fantasy, skönlitteratur, älvor | |
Upp