De svämmar över

 
Då har man redan hunnit att avverka en a och b uppgift som är examinerande, den ena fick vi svar på med en gång och den andre dröjer lite, men de var inget avancerat, så ; )
Fått mailat in de som jag fick i uppgift för seminariet i Sinnet jag missade, så nu skall jag bara få mail om att de var det som läraren eftersökte, så kan jag bocka av det också, bara venprovtagning och intramuskulär injektion kvar på måndag så är jag ikapp med allt :D Anmäld till tenta tillfället den 23:e är jag också, så nu börjar de att trappa av ifrån förra kursen och tur är de för denna kursen bjuder på en hel del uppgifter som skall in, men de skall gå vägen detta ;P
 
(divanen fick agera studiehörna när sjuklingen ville vara med mamma)
 
Pontus har legat sjuk en hel del nu : ( Haft hög feber som har kommit och gått tillsammans med hosta och nu när febern har gått ner har snorigheten kommit. Så de är en trött, små ljumen kille (ingen feber) med en rinnande näsa som vi har hemma. Hampus har fått åka till förskolan då jag haft en massa arbeten som skall göras och de funkar inte riktigt med en sjuk Pontus och en frisk Hampus. Men imorgon får han en kort dag, då jag "bara" skall läsa litteratur och påbörja lite smått med referenser som kan bli aktuella i kommande arbeten. Får ta tillvara på varje ledig dag att ligga steget före då jag har helgerna till anatomi & fysiologi kursen.
 
 
Men nu så verkar den lille fisen ha smittat ner sin mamma för nu börjar min nästa att rinna och tjockna till. Så nu bunkrar vi upp med nässpray, ipren och halstabletter för jag har verkligen inte tid med att vara sjuk nu. Känner verkligen att jag inte kan hamna efter i denna kursen och nu är de dags för praktik igen och lyckas ta igen de senare med alla uppgifter som skall lämnas in byggandes på VFU intervjuer mm blir lidande också... GHA!!!
(Nä, jag är inte alls stressad över allt som är att göra nu, inte alls. Får försöka att inte tänka för mycket på allt för så svämmar de över totalt!!)
 
Men nu är vi positiva, nu är de snart helg och de blir lite mer mys tid ;D (tenta-plugg för mamma)
 
Livet | |
Upp