Övning ger färdighet :D

Nu har vi åter VFU och man befinner sig på en vårdcentral. Är jättenöjd med min plats. Vi får se och vara med på mycket och även prova på en del, så idag har de blivit suturtagning (plockat bort stygn) och övning på venösblodprovstagning (sick i armen) på min kursare. Så tre fina stick fick hon och jag känner mig grymt stolt som lyckades så bra. Mina tre allra första provtagningar : )
Imorgon är de samtal med en patient som är 65+ som står på schemat. Skall fråga lite om hälsa och upplevelsen av den. Denna kursen handlar mycket om den ålderdomliga patienten och de hinder som deras hälsa kan orsaka dem. Skall även vara med joursköterskan imorgon och då vet man aldrig vad som kommer in ; )
 
Så glad att jag verkligen känner att jag har hamnat rätt nu : ) De är helt klart detta jag vill jobba med och nu börjar man att inse att dessa snart 2 åren som är kvar, kommer att gå väldigt fort...  Vilket känns väldigt spännande. Att vi snart faktiskt kommer vara färdiga sjuksköterskor som kommer att vara verksamma inom (förhoppningsvis) de område man verkligen känner lite extra för...
 
Nu är de nervarvning här hemma och förhoppningsvis så har vi två killar som sover om 1-2 timmar (önsketänkande iallafall) ; )
Livet | |
Upp