Pluggar på

Kan väll nästan inte påstå att man bloggar längre, vilket på något sätt känns lite sorligt, för det var något som jag uppskattade och gillade. Kanske kan hitta tillbaka till att skriva av lite tankar och funderingar istället för bara massa vardagsliv och annat bla bla bla, men plugg kommer det att bli ;) ... Men vi får se ;P
 
Eftersom jag avslutade sista med att vi hade varit inom äldreomsorgen har vi nu avslutat 3 dagar på inom primärvården på Närhälsan, dvs att vi varit på vårdcentraler igen. Denna gången fick jag göra mer praktiskt vilket är betydligt mer stimulerande än att bara stå bredvid och observera. Visst lär mig sig mycket på att observera och reflektera, men vissa saker är det endast genom praktiskt lärdom som man lär sig, tex, att vaccinera (intramuskulärt, dvs injektion i en muskel), EKG, ta suturer (ta bort stygn), ta blodprov och en himla massa mer. Så jag är väldigt glad att TBE vaccination var/är populärt på den närhälsan jag varit på. Sedan är jag oerhört tacksam att de patienter som faktiskt ställerupp och låter oss ta prover, vaccinera och utföra vårdhandlingar på dem (tjusig beskrivning där *haha* ps. antastar eller våldför oss inte patienter ds.)
 
Kan dock inte riktigt fatta att de snart har gått två terminer (dvs 1 studie år). Att det nu "bara" är 2 år kvar tills det är dags att avsluta studierna och bli färdig sjuksköterska. Men det skall bli underbart : )
Hoppas att tiden inte skall gå allt för fort bara, vill hinna njuta av tiden som man är student och har tiden till att lära sig och vara ny på det mesta ; )
Men de ger sig, först skall denna kursen avslutas och alla poängen vara klara, ps. klarade Anatomi och fysiologi tentan!!!, vilket var UNDERBART :D
 
Idag vart de seminarium om sjuksköterskan som pedagog och ja, gruppen lyckades få fram allt det som läraren eftersökte och allt passade till den förbaskade praxistriangeln... Men den måste greppas om tentan skall bli lyckad i juni...
Livet | |
Upp