Bakteriologi

Ja, vad skall man säga. Sommaren är slut och så ledigheten med den. Vardagen är tillbaka och det betyder jobb, skola och förskola för familjen.

Denna terminen börjar vi med mikrobiologi och föreläsningarna har nu inneburit bakteriologi. Vilket jag inte finner ett dugg intressant eller stimulerande överhuvudtaget, vilket för det ännu svårare att faktiskt sätt sig och lära sig det. Har aldrig gillat mikroorganismer och tror inte att mitt intresse kommer att öka genom/under denna kursen heller.... Jag vill inte veta om virus, bakterier och svampar har celler eller inte, jag vill veta hur jag blir av med dem ;P
Kan säga att mina instuderingsfrågor går oerhört segt och då hade jag reda gjort hälften en gång innan killarna var så gulliga och drog ur sladden till mammas oladdade dator *morr* sitter jag och gör samma frågor men minns inte ett skit *suck, stön, gnäll*

Något som jag däremot tycker ha blivit riktig kul igen är att läsa skönlitterärt. Så under augusti han jag avverka 18 böcker och saknar att inte kunna välja det framför denna studentlitteratur som nu måste inläsas. Dock skall jag ta mig till biblioteket idag och hämta en bok som jag reserverat. Måste ju kunna läsa något annat på kvällen om inte *hihi*

Sista delen i serien på 4 böcker... Måste ju få veta hur det kommer att sluta ; )

Men nu är det väll dags att återgå till den bakteriellacellens uppbyggnad *bläää*
Livet | |
Upp