Lite mycket nu, men väntar på (förhoppningsvis) något bra

Nu har det varit lite lästorka här hemma, men det är så att en tenta som jag läst alldeles för lite till är i antågande så det blir mycket kurslitteratur nu. Men jag satsar på att göra omtentan då det varit alldeles för mycket sedan december. Men så kan det bli i livet...
 
Igår var jag och gjorde något väldigt roligt och jag tror att de kommer att vara väldigt bra för mig. Vad det är kommer jag att hålla lite hyss hyss om tills att det är kommit i gång ordentligt. Men det har i alla fall gjort att jag inte kommer att ha lika mycket tid kvar till att läsa, så min 100 böcker på ett år utmaning (Goodreads reding callenge) har fått ändras till 52 böcker. Känns mer realistiskt med en bok i veckan nu när det kommer att bli mycket annat som kommer att ta tid. Men kommer definitivt inte att sluta om jag skulle komma upp i 52 innan, ju mer ju bättre :D
 
Nu inväntar jag ett sms från biblioteket att de skall meddela att jag kan komma och hämta Etiquette & Espionage av Gail Carriger. Gillade verkligen hennes andra böcker så det finns ju vissa förhoppningar : )
 
 
Handling: Fourteen-year-old Sophronia is the bane of her mother's existence. Sophronia is more interested in dismantling clocks and climbing trees than proper etiquette at tea--and god forbid anyone see her atrocious curtsy. Mrs. Temminnick is desperate for her daughter to become a proper lady. She enrolls Sophronia in Mademoiselle Geraldine's Finishing Academy for Young Ladies of Quality.

But little do Sophronia or her mother know that this is a school where ingenious young girls learn to finish, all right--but it's a different kind of finishing. Mademoiselle Geraldine's certainly trains young ladies in the finer arts of dance, dress, and etiquette, but also in the other kinds of finishing: the fine arts of death, diversion, deceit, espionage, and the modern weaponries. Sophronia and her friends are going to have a rousing first year at school
.
Livet | |
Upp